300720 Ensemble Storstrøm & Theatre of Voices

ODSHERREDS KAMMERMUSIKFESTIVAL

Torsdag d. 30. juli 2020 kl. 19.30

Portrætkoncert: Komponisten Bo Lundby Jæger

‘Why stand ye Afghast ‘(Tutti)                                               

‘Winter’ fra ‘Winter cold Earth’ (Strygere)                            

‘Hernede I Himlen’ – (Sopr, Alt, Harpe)                                

PAUSE

’Cold’ fra ’Winter cold Earth’ (Blæsere+Pno)                      

Unusual Sweet place (dele af ensemblet + sangere)            

‘The Little Mermaid’ (Tutti)                                                

Komponisten beskriver værkerne:

Theatre of Voices

‘Why stand ye Afghast ‘(Tutti)  (2018) -  tekst af Saxo -  koncentrerer sig om lighed mellem kønnene i en skandinavisk kontekst - allerede i vikingetiden kæmpede kvinderne på lige fod med mændene.   

‘Winter’ fra ‘Winter cold Earth’ (Strygere) (2020) versionering af 1.sats af orkesterværket ‘Winter Cold Earth’ der uropføres i Brasillien 18./19.april i år med mig som dirigent.

‘Hernede I Himlen’ – (Sopr, Alt, Harpe) (2018)   tekst af nyligt afdøde Simon Grotrian himmelstormende lyrik i tre sange med ledsagelse af harpe.

’Cold’ fra ’Winter cold Earth’ (Blæsere+Pno) (2020) versionering af 2.sats af orkesterværket ‘Winter Cold Earth’ der uropføres i Brasillien 18./19.april i år med mig som dirigent.

Unusual Sweet place (dele af ensemblet + sangere) (2019) 

et lejlighedsværk skrevet på en serviet -  en udfordring fra eleverne på universitetet - 'skriv et værk på 24 timer der uropføres dagen efter' med de instrumenter og elever der ville deltage.

‘The Little Mermaid’ (Tutti)   (2019) Tekst af H.C. Andersen - den originale ‘Lille havfrue’ på dansk. Der indgår oplæsning af Havfruen (uddrag) i værket. 

Hovedparten af programmet bygger på de værker, jeg i en nu treårig periode, har skrevet til universitetet i Sao Paulo/ Ribeirao Preto. De har haft det sigte at præsentere det brasilianske publikum for dansk kultur og kunst.

Ensemble Storstrøm